G.I.E » Membros do grupo » Concepción Sánchez Blanco

Concepción Sánchez Blanco

Crop concepcion.sanchez.blanco

Titular na Facultade de Ciencias da Educación na Universidade da Coruña dende novembro do 1995. Con anterioridade traballou na Universidade Complutense de Madrid cunha Beca Predoctoral onde leu a súa tese no ano 1994 (“A cooperación na Educación Infantil), sendo dirixida polo Dr. Juan Manuel Álvarez Méndez. Foi investigadora visitante no Centro de Investigación Aplicada á educación (C. A. R. E) de East Anglia en Norwich (Inglaterra) e no Centro Escocés para a Investigación Educativa (S.C.R.E) en Edimburgo.

O ámbito no que ven centrando os seus traballos de Investigación é a Educación Infantil, situándose nunha racionalidade crítica. O estudo de caso, a etnografía, a investigación-acción, e en xeral, a investigación cualitativa constitúen o marco de referencia na súa laboura investigadora. Participou en diversos proxectos de investigación entre os que destacan: "Os principios de comprensividade e diversificación como resposta a diversidade nunha escola multicultural dentro da ensinanza obrigatoria", financiado polo Centro de Investigación, Documentación e Avaliación (C.I.D.E.)”; “Management for Organisational and Human Development”, financiado pola Comunidade Europea; “Violencia e Diversidade na Escolarización Temperá: concepcións e prácticas do profesorado na Educación Infantil", financiado pola Universidade da Coruña; e Conflicto e violencia nos Centros Escolares", financiado pola Secretaría Xeral de Investigación e Desenvolvemento da Consellería de Educación e Ordenación Universitaria da Xunta de Galicia.

Organizadora e coordinadora das Xornadas sobre Educación Infantil: investigación-acción e innovación educativa que desde fai nove anos teñen lugar na Facultade de Ciencias da Educación da Universidade da Coruña. Actualmente desenvolve a seu labor docente no graó de Educación Infantil e nos maestrados: Intervención Logopédica na Infancia e na Adolescencia e Innovación, Orientación e Avaliación Educativa.

Libros

Sánchez Blanco, C. (2009) Peleas y daños físicos en la educación infantil, Buenos Aires: Miño y Dávila, pp. 1-191
Sánchez Blanco, C. (2006) Violencia física y construcción de identidades: propuestas de reflexión crítica para las escuelas infantiles, Barcelona, Graó, pp. 1-159
Sánchez Blanco, C. (2001) Dilemas de la educación infantil, Vol. I. México: M.C.E.P/Multimedios Libros y Comunicaciones, S.A. de C.V., pp. 1-325
Sánchez Blanco, C. (2001) De la educación infantil y su crítica: Reforma, investigación e innovación y formación del profesorado, Vol. 2. Sevilla: M.C.E.P., pp. 1-215
Sánchez Blanco, C. (2001) Dilemas de la educación infantil, Vol. II. México: M.C.E.P/Multimedios Libros y Comunicaciones, S.A. de C.V., pp. 1-325
Sánchez Blanco, C. (2000) Dilemas de la educación infantil, Vol. I. Sevilla: M.C.E.P. (Movimiento de Cooperación Educativa Popular, pp. 1-325
Sánchez Blanco, C. (1997) La Cooperación en Educación Infantil. 1ª y 2ª ed, A Coruña: Universidad de A Coruña, pp. 1-395
Sánchez Blanco, C. (1995) El desarrollo de actitudes en Educación Infantil, Aula Reforma. Zaragoza: Edelvives, pp. 1-115

Capítulos en libros

Sánchez Blanco, C. (2009) Violence, Social Exclusion and Construction of Identities in Early Childhood Education, En SCHOSTAK, John y SCHOSTAK, Jill (Eds.): Researching Violence, Democracy and Rights of People. Londres: Routledge, pp. 102-110
Sánchez Blanco, C. (2009) Cuerpo, sujeto e identidad, En Violencia física: identidades corporales, desafíos escolares. México: Iisue educación (Instituto de Investigaciones sobre la Universidad y la Educación, pp.187-226
Sánchez Blanco, C. (1998) Dilemas verbo do ensino da escritura na educación infantil. Unha crítica con proxección de cambio, En III Congreso Internacional AGAMEI ¿Ler e escribir na escola infantil? Novas respostas para unha vella polémica. A Coruña: Tórculo, pp. 81-89
Sánchez Blanco, C. (1997) Enseñanza pública y escolarización temprana, En SEMINARI D`INVESTIGACIÓ DEL CEP DE VALÈNCIA: Paraules per L´Escola Pública, Valencia, CEP de Valencia, pp. 247-255
Sánchez Blanco, C. (1995) Estrategias y métodos de enseñanza, En VV.AA: ICE de la UCM. CAP 1995-1996: Formación de profesores de Educación Secundaria. Programación y Evaluación Curricular. Madrid: Universidad Complutense, pp. 137-149

Artigos

Teasley, Cathryn, Sánchez Blanco, Concepción, DePalma, Renée (2012) Postcolonial perspective, social integration and cultural diversity vis-à-vis neoliberal policies and practices in Galizan schooling, Power and Education, Vol. 4, No. 1
Sánchez Blanco, C. (2010) Violencia na Educación Infantil, Revista Galega de Ensino (Eduga). Santiago: Consellería de Educación. ISSN: 1133-911X. Nº 58, pp. 1-5 leer online
Sánchez Blanco, C. (2010) Educación Infantil ou culto á velocidade, REF. Revista Galega de Ensino (Eduga). Santiago: Consellería de Educación. ISSN: 1133-911X. Nº 58, pp. 1-9 leer online
Sánchez Blanco, C. (2010) Educación Infantil, vehículos de juguete y publicidad, Revista Colegio de Doctores y Licenciados de Madrid (CDL). Madrid: Colegio de Doctores y Licenciados. Nº 220 Año: nov-dic, pp. 24-25 leer online
Sánchez Blanco, C. (10 de setembro 2009) Educación Infantil, movilidad, violencia e imágenes publicitarias de juguetes, Congreso Internacional de Antropología Audiovisual e Investigación en Tecnología Educativa. DVD. Comunicaciones. Congreso Internacional de Antropología Audiovisual e Investigación en Tecnología Educativa, Madrid
Sánchez Blanco, C. (2009) En contra del fracaso escolar: nuevos discursos, nuevos retos para la educación infantil, REF. REV: Revista Iberoamericana de Educación. Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura. Nº 51, pp. 33-66 leer online
Sánchez Blanco, C. (20 de setembro 2008) Valores viales, estereotipos de género y publicidad televisiva de juguetes, XIV Congreso Nacional y III Iberoamericano de Pedagogía: Educación, Ciudadanía y convivencia. Diversidad y sentido social de la Educación. DVD. Comunicaciones XIV Congreso Nacional y III Iberoamericano de Pedagogía. Edita Sociedad Española de Pedagogía. D
Sánchez Blanco, C. (2008) Discusiones curriculares críticas de la lectura y escritura en la Etapa Infantil, Revista Iberoamericana de Educación. Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura. Revista electrónica. Nº 47/1 – 25 de septiembre, pp. 1-13 leer online
Sánchez Blanco, C. (2008) Educación e infancia en las sociedades neoliberales, Revista Kikirikí. Cooperación Educativa. Movimiento de cooperación Educativa. MCEP, Morón de la Frontera. Sevilla. España. Vol. 87-88., 2008, pp. 9-16
Sánchez Blanco, C. (2008) La Educación Infantil y la lucha por la igualdad: más allá de toda duda, Revista de Educación XXI (Universidad de Huelva- España-). Vol. 10, pp. 31-48
Sánchez Blanco, C. (2006) Las asambleas en la educación infantil: decidir para liberar, liberar para decidir, Revista Aula de Infantil, núm. 30, pp. 5-10
Sánchez Blanco, C. (2006) Les assemblees a l´educació infantil: decidir per alliberar, alliberar per decidir, Guix d´infanil, Vol. 30, pp. 5-10
Sánchez Blanco, C. (2006) Convivir para incluir, incluir para convivir en la Educación Infantil, Actas: El cordero en la caja. II Congreso de Educación Infantil 0-6. Zaragoza, Luis Vives, pp. 41-54
Sánchez Blanco, C. (2003) Educación Infantil, Violencia Física y los Medios de Comunicación: el desencuentro, Luces y sombras en el laberinto audiovisual. Libro de actas del Congreso Iberoamericano de Comunicación y Educación, Huelva, Ediciones digitales, núm. 2. pp. 412 leer online
Sánchez Blanco, C. (2003) A propósito de la feminización de la docencia en la educación infantil, Revista Aula de Infantil, núm. 13, pp. 34-40
Sánchez Blanco, C. (setembro 2001) De las peleas y otras cuestiones sobre la violencia en la etapa infantil, Revista Kikirikí Cooperación Educativa, núm. 62-63, pp. 42-56
Sánchez Blanco, C. (setembro 2001) Algunas lecturas para seguir pensando, Revista Kikirikí Cooperación Educativa, núm. 62-63, pp. 110-113
Sánchez Blanco, C. (2001) Integración legislada versus segregación practicada en la educación infantil, UNIVERSIDADE DA CORUÑA: Atención educativa a la diversidad en el nuevo milenio. XVIII Jornadas de Universidades y Educación Especial. A Coruña, Sertrico, pp. 717-724
Sánchez Blanco, C. (2000) ¡Animarles a colaborar, sí!, pero ¿Cómo? Dilemas docentes sobre la participación de las familias en la educación infantil, SECRETARÍA DE EDUCACIÓN PÚBLICA: Programa para la Transformación y el Fortalecimiento Académicos de las Escuelas Normales. Programa y materiales de apoyo para el estudio. 2º Semestre. México: Secretaría de Educación Pública, pp. 43-52
Sánchez Blanco, C. (1999) Recreado los útiles de la infancia: ¿educación o mercado?, Revista Kikirikí Cooperación Educativa, núm. 54, pp. 10-18
Sánchez Blanco, C. (1999) La cooperación en Educación Infantil y alguno de sus dilemas más controvertidos,, Rev. Electrónica de Santillana Cuadernos de Educación, en: http: //www.indexnet.santillana.es
Sánchez Blanco, C. (1999) Juega y sé feliz: la quimera de una ilusión en la educación infantil, Revista Conceptos, núm. 7, segunda época, pp. 97-107
Sánchez Blanco, C. (1998) Buscando a igualdade nas relacións sociais na aula de Educación Infantil, Revista Galega de Educación, núm. 31, pp. 10-16
Sánchez Blanco, C. (1998) ¡Animarles a colaborar!, pero ¿Cómo? Dilemas docentes sobre la participación de las familias en la Educación Infantil, Revista Kikirikí Cooperación Educativa, núm. 50, pp. 10-15
Sánchez Blanco, C. (1997) Reproducir versus resistir. Algunas contradicciones en la práctica educativa de la Educación Infantil, Revista Signos, núm. 19, pp. 42-49
Sánchez Blanco, C. (1997) Dilemas éticos de la investigación educativa, Revista de Educación, núm. 312, pp. 271-280
Sánchez Blanco, C. (1997) El uso social de los objetos en la Etapa Infantil: educando para el compartir, Revista Kikirikí Cooperación Educativa, núm. 46, pp. 18-24
Sánchez Blanco, C. (1996) La celebración de las fiestas populares en la escuela infantil como eje organizador del desarrollo de la cooperación, Revista Aula de Innovación Educativa, núm. 48, pp. 33-36
Salazar González, J. Alba pastor, Sánchez Blanco, C., y otros (1995) La reflexión compartida del profesorado como respuesta a la diversidad de una escuela multicultural, Revista Didáctica (Lengua y Literatura). Actas de las Jornadas sobre la enseñanza del español para inmigrantes y refugiados, núm. 7, pp. 257-263
Sánchez Blanco, C. (1994) Reflexiones sociocríticas en torno al significado de la reforma del sistema educativo en la etapa de Educación Infantil, VV.AA.: Nuevas Perspectivas Críticas en Educación. Barcelona: Universidad de Barcelona y Fundación Bosch I Gimpera, pp. 196-200

Recensións

Sánchez Blanco, C. (2009) Recensión de GRINBERG, S. LEVY, E. (2009): Pedagogía, currículum y subjetividad entre pasado y futuro. Buenos Aires: Universidad Nacional de Quilmes Buenos Aires: Miño y Dávila. ISBN: 978-84-92613-30-4. Revista electrónica de Reseñas Educativas. Editores Gustavo E. Fi leer online
Sánchez Blanco, C. (2009) Recensión de RIVAS FLORES, J.I. y HERRERA PASTOR, D. (2009): Voz y Educación. La narrativa como enfoque de interpretación de la realidad. Madrid: Octaedro.REF: REVISTA de Reseñas Educativas. Editores Gustavo E. Fishman y Gene V. Glass. leer online
Sánchez Blanco, C. (2006) Recensión de STROMQUIST, N.P. (Ed.) (2006): La construcción del género en las políticas públicas. Perspectivas comparadas desde América Latina. Lima: Instituto de Estudios Peruanos. Revista electrónica Reseñas Educativas. Editores Gustavo E. Fishman y Gene V. Glass leer online
Sánchez Blanco, C. (2006) Recensión de OBSERVATORIO ARGENTINO DE VIOLENCIA EN LAS ESCUELAS (2006): Miradas interdisciplinarias sobre la violencia en las escuelas. 1ª ed. Buenos Aires: Ministerio de Educación, Ciencia y Tecnología de la Nación. RESEÑA EDUCATIVA. Revista electrónica Reseñas Educ leer online