G.I.E » Membros do grupo » Xosefa Eva Espido Bello

Xosefa Eva Espido Bello

Crop eva.espido.bello
  • Títulos:
    • Diplomada en Profesorado de Educación Xeral Básica, Escola Universitaria de Profesorado de Educación Xeral Básica da Coruña, 1987.
    • Licenciada en Filosofía e Ciencias da Educación, Universidade de Santiago de Compostela, 1990.
  • Liñas de investigación:
    • Investigación-acción e desenvolvemento profesional do profesorado.
    • Avaliación en educación.
    • Diversidade, curriculum escolar e educación integral.
    • Transversalidade no curriculum.
    • Educación especial e integración escolar.
  • Docencia:
    • 1997-actualidade: En materias da área de Didáctica e Organización Escolar, Dpto. de Pedagoxía e Didáctica, Universidade da Coruña, entre as que cabe destacar:
      • Avaliación de programas, centros e profesorado (Titulación de Psicopedagoxía).
      • Organización e xestión de institucións socioeducativas (Titulación de Educación Social).
      • Organización e avaliación de institucións educativas (Grao en Educación Primaria).
      • Deseño de proxectos educativos de 0 a 3 anos (Grao en Educación Infantil).
      • Practicum (varias titulacións).
    • 1991-1997: No Seminario de Deseño Curricular e Organización Escolar no Ensino Secundario, Curso para a obtención do Certificado de Aptitude Pedagóxica, Instituto de Ciencias da Educación, Universidade de Santiago de Compostela.

Capítulos en libros

Espido Bello, X.E. (2010) Currículo, En Caride Gómez, José Antonio y Trillo Alonso, Felipe (dirs.) Dicionario galego de Pedagoxía. Vigo. Galaxia, págs. 154-156. (ISBN: 978-84-9865-308-3)
Espido Bello, X.E. (2010) Currículo oculto, En Caride Gómez, José Antonio y Trillo Alonso, Felipe (dirs.) Dicionario galego de Pedagoxía. Vigo. Galaxia, pág. 157. (ISBN: 978-84-9865-308-3)
Espido Bello, X.E. (2009) Initiating a Collaborative Action Research Project: From Choosing a School to Planning the Work on an Issue, En Schmuck, Richard A. (ed.), Practical Action Research. A Collection of Articles (Second Edition). California. Corwin Press (A SAGE Company), págs. 168-187. (ISBN: 978-1-4129-6286-5)

Artigos

Espido Bello, X.E. (2007) La metaevaluación de un proceso de investigación-acción como base para diseñar una evaluación sistemática en un centro, Rodríguez Rojo, Martín y Torrego Egido, Luis (coords.), Investigación-acción participativa. Reflexiones y Experiencias (CD). Segovia. Dpto. de Pedagogía de la Universidad de Valladolid y Collaborative Action-Research Network, págs. 1-9. (ISBN: 84-95532-23
Espido Bello, X.E. (2006) Initiating a Collaborative Action Research Project: From Choosing a School to Planning the Work on an Issue, Educational Action Research, 14 (1), págs. 3-21. (ISSN: 0965-0792 (print)/ISSN 1747-5074 (online)) leer online
Espido Bello, X.E., Equipo De Normalización Lingüística (Colexio Andaina) (2005) El desarrollo de una investigación-acción en torno al tema «El tratamiento de las lenguas en el Colegio Andaina», http://www.quadernsdigitals.net. Volumen monográfico «Enseñar lenguas y aprender a comunicar(se) en contextos plurilingües y multiculturales»/La enseñanza de las lenguas en contextos plurilingües, 25 págs leer online
Espido Bello, X.E., Iglesias Galdo, A. (2000) Contribución do Practicum ó perfeccionamento profesional do profesorado da Universidade, Rosales López, Carlos (coord.) Innovación en la Universidad. Santiago de Compostela (A Coruña), pp. 39-49. (ISBN 84-699-2790-6)
Iglesias Galdo, A., Espido Bello, X.E. (1999) Problematizando el Practicum: un espacio para la investigación-acción, Esteban Ruíz, Fernando y Calvo de León, Rafael (coords.), El Practicum en la formación de Educadores Sociales. Burgos. Servicio de Publicaciones de la Universidad de Burgos, págs. 165-172. (ISBN 84-95211-17-3)
Soto Fernández, J.R., Espido Bello, X.E. (1999) La educación formal, no formal e informal y la función docente, Innovación Educativa, Nº 9, págs. 311-323. (ISSN 1130-8656)
Rubio Cereijo, A. Mª., Espido Bello, X.E. (1997) Estudio específico de centros, Rosales López, Carlos (coord.) y otros, Aproximación a los temas transversales. Santiago de Compostela (A Coruña). Tórculo Ediciones, págs. 261-417. (ISBN 84-89641-64-1)
Espido Bello, X.E., Soto Permuy, Mª.R. (1997) A diversidade: un elemento necesario para a formación integral, Alberte Castiñeiras, José Ramón (coord.), Estrategias de Aprendizaje y Servicios de Apoyo. Santiago de Compostela (A Coruña). Tórculo Ediciones, págs. 69-84.(ISBN 84-89641-62-5)
Espido Bello, X.E. (1997) Los temas transversales: necesidad de un trabajo cooperativo dentro de la comunidad educativa (Resumen de la comunicación), Rosales López, Carlos (coord.) y otros, Actas del II Congreso de Innovación Educativa. Santiago de Compostela (A Coruña). Tórculo Ediciones, págs. 244-245.(ISBN 84-89641-80-3)
Espido Bello, X.E., Rosales López, C., Vázquez Alemán, Mª.C., Rubio Cereijo, A. Mª. (1996) La Educación Vial: un reto hacia la seguridad, Rosales López, Carlos (coord.) y otros, Actas del I Congreso de Innovación Educativa. Vol. I. Santiago de Compostela (A Coruña). Tórculo Ediciones, págs. 243-254. (ISBN 84-921866-1-5)
Rosales López, C., Vázquez Alemán, Mª.C., Espido Bello, X.E., Rubio Cereijo, A.Mª. (1996) Consideración del alumno en el desarrollo de la educación moral y cívica, Rosales López, Carlos (coord.) y otros, Actas del I Congreso de Innovación Educativa. Vol. I. Santiago de Compostela (A Coruña). Tórculo Ediciones, págs. 277-285. (ISBN 84-921866-1-5)
Rosales López, C., Vázquez Alemán, Mª.C., Espido Bello, X.E., Rubio Cereijo, A. Mª. (1996) Temas transversales: revolución innovadora en la enseñanza, Rosales López, Carlos (coord.) y otros, Actas del I Congreso de Innovación Educativa. Vol. I. Santiago de Compostela (A Coruña). Tórculo Ediciones, págs. 287-300. (ISBN 84-921866-1-5)
Rubio Cereijo, A.Mª., Rosales López, C., Vázquez Alemán, Mª.C., Espido Bello, X.E. (1996) El consumo y la educación del consumidor, Rosales López, Carlos (coord.) y otros, Actas del I Congreso de Innovación Educativa. Vol. I. Santiago de Compostela (A Coruña). Tórculo Ediciones, págs. 301-307. (ISBN 84-921866-1-5)
Vázquez Alemán, Mª.C., Rosales López,C., Espido Bello, X.E., Rubio Cereijo, A. (1996) La Educación para la Salud: aprendiendo a ser feliz, Rosales López, Carlos (coord.) y otros, Actas del I Congreso de Innovación Educativa. Vol. I. Santiago de Compostela (A Coruña). Tórculo Ediciones, págs. 309-315. (ISBN 84-921866-1-5)
Espido Bello, X.E., entre otros (1995) Avaliación do proceso de integración de alumnos con minusvalideces en Centros de Ensino Xeral Básico de Galicia, Santiago de Compostela (A Coruña). ACK Editores. (ISBN 84-88628-48-X)
Abeal Pereira, C., Espido Bello, X.E. (1994) ¿Necesidad de los Centros Específicos?, Alberte Castiñeiras, José Ramón (ed.), Los Centros Específicos de Educación Especial: Una realidad cuestionada. Santiago de Compostela (A Coruña). ACK Editores, págs. 149-165. (ISBN 84-88628-24-2)
Espido Bello, X.E. (1992) Comunicación non verbal e interacción: influencia nos procesos de aprendizaxe, Revista de Psicopedagogía/Revista Galega de Psicopedagoxía, Nº 6-7, págs. 249-252.(ISSN 0214-1264)
Vázquez Alemán, Mª.C., Espido Bello, X.E., Abeal Pereira, C. (1991) Técnicas de grupo y psicodrama. Posibilidades en el ámbito de la educación especial, Zabalza Beraza, Miguel Ángel y Alberte Castiñeiras, José Ramón (coords.), Actas de las Jornadas Internacionales sobre Educación Especial y Formación de Profesores. Santiago de Compostela (A Coruña), págs. 373-381.(ISBN 84-604-1016-1)

Recensións

Espido Bello, X.E. (2011) Recensión de Torres Santomé, Jurjo (2010). La justicia curricular. El caballo de Troya de la cultura escolar. Madrid. Morata.Reseñas educativas //Education review, 14, 5 págs. (ISSN 1094-5296) leer online
Espido Bello, X.E. (2003) Recensión de Kushner, Saville (2002). Personalizar la evaluación. Madrid. Morata Reseñas educativas //Education review, 7 págs. (ISSN 1094-5296) leer online
Espido Bello, X.E. (2000) Recensión de Reseña de Simons, Helen (1999). Evaluación democrática de instituciones escolares. Madrid. Morata. KIKIRIKI. Cooperación Educativa, Nº. 55-56, págs. 139-140. (ISSN 1133-0589)