G.I.E » Membros do grupo » Rosa María Méndez García

Rosa María Méndez García

Crop rosa.mendez

Licenciada en Psicopedagoxía e Doutora pola Universidade de Santiago de Compostela. Dentro da Área de Didáctica, a súa traxectoria investigadora céntrase no estudo do proceso de ensino-aprendizaxe no ámbito universitario, sendo hasta o momento as súas principais líñas de investigación as seguintes:

  • Actitudes dos estudantes como indicadores da calidade universitaria
  • Modelos de ensino e enfoques de aprendizaxe
  • Avaliación da calidade das universidades
  • Calidade da docencia universitaria
  • Didáctica

Capítulos en libros

HARO RODRÍGUEZ, R., LOZANO MARTÍNEZ, J., MÉNDEZ GARCÍA, R.M. (2008) Las metodologías de enseñanza en el marco del EEES: un oportunidad para compartir experiencias entre docentes, En HIJARO DEL RÍO, M.: Las Titulaciones de Educación ante el Espacio Europeo de Educación Superior. Análisis de experiencias. Málaga: Ediciones Aljibe, pp. 127-139
BAS PEÑA, E., MÉNDEZ, R.M., otros (2008) Proyecto de innovación: <El practicum en la Titulación de Pedagogía>, En ARNAIZ SÁNCHEZ, P.; HERNÁNDEZ ABENZA, L. y GARCÍA SANZ, M.P.: Experiencias de innovación educativa en la Universidad de Murcia (2007). Murcia: Edit.um, pp.189-212
RODRÍGUEZ, M.J., MÉNDEZ, R.M., GONZÁLEZ, E.M. (2008) Medidas académico-organizativas en respuesta al riesgo de exclusión educativa en la ESO, En GAIRÍN, J. y ANTÚNEZ, S. (Eds.): Organizaciones educativas al servicio de la sociedad. Wolters Kluwer. Educación. Madrid
ALFAGEME GONZÁLEZ, B., MÉNDEZ GARCÍA, R.M., PORTO CURRÁS, M. (2008) Dos experiencias metodológicas y una propuesta de futuro, En RODRÍGUEZ ESCANCIANO, I. (Ed.): Métodos y herramientoas innovadoras para potenciar el proceso de aprendizaje del alumno en el EEES. Valladolid. Servicio de publicaciones de la Universidad Europea Miguel de Cervantes
MÉNDEZ GARCÍA, R.M., BOLARÍN MARTÍNEZ, M.J., PORTO CURRÁS, M. (2008) Evaluación Actuaciones de acogida a inmigrantes en la Región de Murcia: punto de partida para construir interculturalidad, En PANTOJA, A.; CAMPOY, T.J.; JIMÉNEZ, A. y VILLANUEVA, C. (Coords.): El carácter universal de la Educación intercultural. Actas de las I Jornadas Internacionales sobre diagnóstico y orientación. Jaén: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Jaén
MÉNDEZ GARCÍA, R.M., PORTO CURRÁS, M. (2002) Y, ¿qué ocurre en la Universidad? Una aproximación desde el estudio desde las actitudes y la práctica de la evaluación, En RIAL SÁNCHEZ, A. y VALCÁRCEL FERNÁNDEZ, M.: Novos Horizontes para a Formación Profesional. Santiago de Compostela: Tórculo
TRILLO ALONSO, F., PORTO CURRÁS, M., MÉNDEZ GARCÍA, R.M. (2002) Evaluación de Estudiantes, En TRILLO ALONSO, F. (Coord.): Evaluación. Barcelona: CISSPRAXIS
MÉNDEZ GARCÍA, R.M., PORTO CURRÁS, M. (2001) ¿Estamos fomentando un enfoque de aprendizaje estratégico en los alumnos de la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Santiago de Compostela?, En ZABALZA, M.A.; TRILLO, F. y GEWERC, A. (Eds.): Didáctica Universitaria: la calidad docente en la Universidad. Santiago de Compostela. Santiago de Compostela: Universidad de Santiago de Compostela
PORTO CURRÁS, M., MÉNDEZ GARCÍA, R.M. (1999) La formación para el trabajo, desarrollo de capacidades, motivación y evaluación de los estudiantes, En RIAL SÁNCHEZ, A. y VALCÁRCEL FERNÁNDEZ, M.: I Encontro Internacional de Galicia e Norte de Portugal de Formación para o Traballo: O reto da converxencia dos sistemas formativos e a mellora da calidade da formación. Santiago de Compostela: Tórculo, pp. 225

Artigos

MÉNDEZ GARCÍA, R.M., TRILLO ALONSO, F. (2010) El papel de la información universitaria en el proceso de formación de Actitudes de los estudiantes hacia la universidad, Revista de Educación, 353, pp.329-360
GONZÁLEZ GONZÁLEZ, M.T., MÉNDEZ GARCÍA, R.M., RODRIGUEZ ENTRENA, M.J. (2009) Medidas de atención a la diversidad: legislación, características, análisis y valoración, Profesorado: Revista de Curriculum y Formación del profesorado, Vol.13, nº 3, pp. 79-105
MÉNDEZ GARCÍA, R.M., PORTO CURRÁS, M. (2008) Una experiencia didáctica desde el ABP: la satisfacción de docentes y Estudiantes, Revista Iberoamericana de Educación, 46/5, pp. 1-13
MÉNDEZ GARCÍA, R.M., DE HARO RODRÍGUEZ, R., LOZANO MARTÍNEZ, J. (2008) La colaboración docente en el marco del EEES: el reto de las metodologías activas en las aulas universitarias, III Jornadas sobre el Espacio Europeo de Educación Superior: avanzando hacia Bolonia. Murcia: Editum
BOLARÍN MARTÍNEZ, M.J., PORTO CURRÁS, M., MÉNDEZ GARCÍA, R.M. (2008) Valoración de las medidas y actuaciones para la inserción de inmigrantes a partir de la integración sociolaboral en la Región de Murcia, Actas del XIV Congreso Nacional y III Iberoamericano de Pedagogía: Educación, ciudadanía y convivencia. Diversidad y sentido social de la educación. Zaragoza: Sociedad Española de Pedagogía
PORTO CURRÁS, M., MÉNDEZ GARCÍA, R.M., BOLARÍN MARTÍNEZ, M.J. (2008) El profesor técnico de servicios a la comunidad en la Región de Murcia: construyendo su perfil profesional, Actas del XIV Congreso Nacional y III Iberoamericano de Pedagogía: Educación, ciudadanía y convivencia. Diversidad y sentido social de la educación. Zaragoza: Sociedad Española de Pedagogía
MÉNDEZ GARCÍA, R.M., PORTO CURRÁS, M. (2007) Aprender a partir del examen: una experiencia desde el ABP, V Jornadas de Investigación en Docencia Universitaria. Alicante: I.C.E.- Universidad de Alicante
PORTO CURRÁS, M, MÉNDEZ GARCÍA, R.M. (2007) Implementando una metodología de enseñanza-aprendizaje a partir del aprendizaje basado en problemas: dificultades y ventajas encontradas, En V Jornadas de Investigación en Docencia Universitaria. Alicante: I.C.E.- Universidad de Alicante
MÉNDEZ GARCÍA, R.M., PORTO CURRÁS, M. (2006) La necesidad de orientación e información en la Universidad desde la perspectiva de los estudiantes, Actas del V Congreso Internacional <Educación y Sociedad>. La Educación: Retos del S. XXI
PORTO CURRÁS, M., MÉNDEZ GARCÍA, R.M. (2006) Estamos preparados para el Espacio Europeo de Educación Superior: apuntes y sugerencias desde el proceso de evaluación de estudiantes, Actas del V Congreso Internacional <Educación y Sociedad>. La Educación: Retos del S. XXI
TRILLO ALONSO, F., MÉNDEZ GARCÍA, R.M. (2001) Los estudiantes y la universidad: una cuestión de actitudes, Innovación Educativa, 11, pp. 175-188.
TRILLO ALONSO, F., MÉNDEZ GARCÍA, R.M. (1999) Modelos de enseñanza de los profesores y enfoques de aprendizaje de los estudiantes: un estudio sobre su relación en la Universidad de Santiago de Compostela, ADAXE. Revista de Estudios e Experiencias Educativas, 14-15, pp. 131-147