G.I.E » Publicacións » 2012
DePalma, R., Teasley, C. (2012) Constructing Spanish: Discourses of language hegemony in Spain, En D. B. Napier & S. Majhanovich (Eds.) Education, Dominance and Identity Rotterdam: Sense
GÓMEZ SÁNCHEZ, Tania F. (2012) Recensión de Teaching reading in Europe: contexts, policies and practices, EURYDICE. Brussels: EACEA, 2011, Revista española de educación comparada. nº 20, págs. 419 - 421 leer online
DePalma, R. (2012) Choosing to lose our gender expertise: Queering sex/gender in school settings, Sex Education. En imprenta
TORRES SANTOMÉ, J. (2012) O currículo integrado como campo possível de invenção de mundos plurais e emancipatórios: Uma conversa com Jurjo Torres Santomé, Sandra Kretli da Silva e Tânia Mara Zanotti Guerra Frizzera Delboni - Revista Teias, Vol. 13. Nº 27 (Janeiro/Abril, 2012), págs. 279-286 leer online
TORRES Santomé, Jurjo (2012) Curricular Tensions and Struggle for Justice in Neoliberal Times, En J. PARASKEVA y TORRES SANTOMÉ, J. (Eds.). Globalisms and Power. New York. Peter Lang, págs. 172 – 192 leer online
TORRES Santomé, Jurjo (2012) Pluring Old Philosophical Wine into New Ideological Bottles. Globalisms and the Rebooting of Mankind's Revolution, En J. PARASKEVA y TORRES SANTOMÉ, J. (Eds.). Globalisms and Power. New York. Peter Lang, págs. VII – XXII leer online
García Cabeza, B., Sánchez Bello, A. (2012) The impact on sex education of textbooks for the combined Biology/Geology curriculum in Spanish schooling, En prensa
PARASKEVA, João, TORRES SANTOMÉ, Jurjo (2012) Globalisms and Power, New York. Peter Lang
TORRES SANTOMÉ, Jurjo (2012) La educación en momentos de perplejidad, Serendipia. Revista Electrónica del Programa de Cooperación Interfacultades – UCV (Universidad Central de Venezuela). Vol. 1, nº 1, págs. 113 – 124 leer online
TORRES SANTOMÉ, Jurjo (xaneiro 2012) O Currículo Integrado como campo possível de invenção de mundos plurais e emancipatórios: Uma convera com Jurjo Torres Santomé, Sandra Kretli da Silva e Tânia Mara Zanotti Guerra Frizzera Delboni. Revista Teias. (Brasil). Vol. 13, nº 27 (Janeiro - Abril, 2012), págs. 279-286 leer online
TORRES SANTOMÉ, J. (2012) Curricular Tensions and Struggle for Justice in Neoliberal Times, En J. PARASKEVA y TORRES SANTOMÉ, J. (Eds.). Globalisms and Power. New York. Peter Lang
SÁNCHEZ BELLO, Ana (2012) Gendered agenda in education, En Globalism and power. New York, Petr Lang
SÁNCHEZ BELLO, Ana (2012) La división sexual del trabajo docente: procesos discursivos y realidades sobrevenidas, Revista Interuniversitaria de formación del profesorado (en prensa)
SÁNCHEZ BELLO, Ana (2012) Dirección escolar y techo de cristal: el tiempo en cuestión, revista Iberoamericana de Educación, vol: 58/1, pág: 1-10
SÁNCHEZ BELLO, Ana (2012) Recensión de Género y cultura escolar, Carmen Rodríguez Martínez. Cuadernos de pedagogía. nº423
Teasley, Cathryn (2012) Deconstructing discourses on racism in educational contexts in Spain (along a continuum of racialization new and old), En J. Paraskeva e J. Torres (Coords.): Globalisms, Education and Power: Iberian Educational and Curriculum Policies. New York, Peter Lang Publishing
DePalma, Renée, Teasley, Cathryn (2012) Constructing Spanish: discourses of language hegemony in Spain, En En D. Brook Napier e S. Majhanovich (Coords.): Education, dominance and identity (Vol. III). Rotterdam, Sense Publishers
Teasley, Cathryn, Sánchez Blanco, Concepción, DePalma, Renée (2012) Postcolonial perspective, social integration and cultural diversity vis-à-vis neoliberal policies and practices in Galizan schooling, Power and Education, Vol. 4, No. 1
Teasley, Cathryn (2012) Aprendizagems pós-coloniais em tempos neocoloniais, Boletim da Academia Galega da Língua Portuguesa, No. 5
RIVAS QUARNETI, Natalia Yanaína, GÓMEZ SÁNCHEZ, Tania F. (2012) La promoción de la salud en personas en situación de drogodependencia, En Laura NIETO (Coord.) Las Tecnologías de la Información y la Comunicación como herramienta innovadora en Aplicación de las tecnologías de la información y las comunicaciones en la vida diaria de las personas con discapacidad. A Coruña. Universidade da Coruña, Servizo de Publicacións: Fundación Orange leer online